Ceník
Poslední aktualizace: 15.04.2025
Tento ceník uvádí poplatky, které mají uživatelé platit, popř. způsob jejich výpočtu při používání platformy Vinted.
Poplatky za služby Ochrany kupujících
Společnost VINTED poskytuje Ochranu kupujících při každém nákupu provedeném pomocí tlačítka „Koupit“, kdy kupující bude moci ke svému prospěchu využít Zásady vrácení peněz společnosti Vinted, bezpečné platby a zákaznickou podporu společnosti Vinted (úplné informace viz naše Všeobecné obchodní podmínky). Za takovou službu bude kupujícímu automaticky účtován poplatek za Ochranu kupujících, který se vždy zobrazí při placení před dokončením objednávky.
Poplatek za Ochranu kupujících se počítá takto:
- pevná částka 18 Kč;
- plus 5 % z ceny zboží dohodnuté mezi kupujícím a prodávajícím bez ohledu na náklady na přepravu, jakékoliv další náklady a příslušné daně.
Poplatky splatné společnosti Vinted za ostatní služby
1 Přepravní poplatky za integrované přepravní služby
Platforma Vinted nabízí následující možnosti přepravy, pokud kupující zakoupí předmět od prodávajícího pomocí tlačítka „Koupit“:
- integrované předplacené přepravní štítky, kdy společnost Vinted vygeneruje přepravní štítek, který prodávající použije k odeslání zboží, a
- vlastní způsob přepravy, kdy si přepravce a náklady na přepravu vybírá prodávající.
V každém případě se náklady na přepravu zobrazí v nabídce předmětu a také před dokončením objednávky. Tyto náklady na přepravu nese kupující a jsou k dispozici, pokud prodávající tuto možnost kupujícím poskytuje. Některé možnosti přepravy jsou pro prodávající aktivovány jako výchozí nastavení a nelze je vypnout. Daně z integrovaných přepravních štítků hradí kupující a v případě vlastního způsobu přepravy hradí daně prodávající. Při placení může být připočtena také případná daň z prodeje účtovaná k nákladům na přepravu.
2 Poplatky kupujících
2.1 Služba ověření elektroniky
Jedná se o volitelnou doplňkovou službu, kterou si kupující může zvolit při nákupu zboží na Vinted. Poplatek za tuto službu činí 125 Kč za jakoukoli položku a Kupující jej uvidí na stránce položky. Poplatek se skládá z poplatku za ověřovací službu a nákladů na dopravu od prodávajícího do centra. Více informací o této službě naleznete v našich Všeobecné obchodní podmínky a v Centru nápovědy zde.
3 Typy služeb pro propagaci předmětů a poplatky hrazené prodávajícím
Prodávající si může vybrat z následujících služeb propagace předmětů na Vinted:
3.1 Topování nabízených předmětů
Předměty vystavené na Vinted mohou být zviditelněny na zdi a ve výsledcích vyhledávání v katalogu ostatních uživatelů. K tomuto umístění dochází, když si uživatel zakoupí službu „Topování“ a opakuje se jednou denně po určitý počet dní, nebo dokud se položka neprodá – podle toho, co nastane dříve.
Doba trvání Topování:
- 3 kalendářní dny nebo
- 7 kalendářních dnů.
Poplatek za Topování nabízených předmětů se bude lišit v závislosti na zvolené době trvání, ceně předmětu a zvoleném rozsahu (lokálním nebo mezinárodním). Poplatky za Topování předmětu se zobrazí před dokončením objednávky Topování. Při placení může být připočtena také příslušná daň z prodeje. Společnost Vinted si vyhrazuje právo změnit výši poplatku za Topování, pokud se cena předmětu po zakoupení Topování změní.
Příslušný poplatek a doba trvání Topování budou zobrazeny při platbě. Na svou registrační e-mailovou adresu obdržíte také e-mail s potvrzením nákupu. Vezměte prosím na vědomí, že Topování je jednorázová automatická služba a nelze ji přenášet z jednoho předmětu na druhý ani mezi uživateli.
Vinted vám poskytne statistiky o tom, kolik lidí vidělo a kliklo na váš předmět. Další informace o Topování nabízených předmětů naleznete zde.
3.2 Zaostřeno na šatník
Předměty vystavené na Vinted mohou být na základě preferencí uživatelů, katalogových filtrů a nejoblíbenějších předmětů povýšeny do samostatné sekce na zdi a ve výsledcích vyhledávání v katalogu ostatních uživatelů. Vezměte prosím na vědomí, že v rámci služby Zaostřeno na šatník si nemůžete vybrat, které vaše předměty budou zviditelněny. Tato funkce funguje pouze v případě, že nahrajete 5 nebo více předmětů k prodeji během 7denního období trvání funkce Zaostřeno na šatník. Funkce Zaostřeno na šatník je aktivní po dobu 7 po sobě jdoucích kalendářních dnů (v závislosti na časovém období, které jste zvolili) a doba trvání Zaostřeno na šatník pokračuje, i když během této doby nemáte k dispozici 5 předmětů k prodeji. Služba Zaostřeno na šatník končí po uplynutí doby trvání služby Zaostřeno na šatník. Vezměte prosím na vědomí, že Zaostřeno na šatník je jednorázová automatická služba a nelze ji přenášet mezi uživateli.
Vinted vám poskytne týdenní statistiky, které ukazují, kolik lidí vidělo a kliklo na předměty ve vašem šatníku. Další informace o funkci Zaostřeno na šatník najdete zde.
3.3 Žádná finanční náhrada. Příslušné poplatky a doba trvání služby propagace předmětů se vám zobrazí při platbě. Upozorňujeme, že pokud:
- jeden nebo více předmětů, pro které jste si zakoupili službu propagace předmětů, bude odstraněn, protože není v souladu s našimi Pravidly katalogu nebo Všeobecnými obchodními podmínkami; nebo
- budete zablokováni z důvodu porušení našich Všeobecných obchodních podmínek nebo Pravidel katalogu,
služba propagace předmětů bude ukončena a peníze vám nebudou vráceny.